החלפת מנגנון רב בריח

מכירים את זה שאתם באים לפתוח את הדלת בבוקר לפני היציאה לעבודה והדלת לא משתפת פעולה? אתם נאבקים במנעול ומסובבים את המפתח בקושי, ומחליטים כהרגלכם לדחות את הטיפול למחר. כולנו יודעים שהמחר לעולם לא מגיע, כלומר הוא מגיע ביום שבו הדלת פשוט לא ננעלת. אם הגעתם ליום הזה, כנראה שאתם צריכים החלפת מנגנון רב בריח בדלת הכניסה שלכם. אין מה לעשות, דלת הכניסה היא הפתח למבצר הפרטי שלכם ולהשאיר אותו לא מאובטח, זה לא רציני. אז מה עושים? קוראים למנעולן? איך מתבצעת בכלל החלפת מנגנון רב בריח? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מנגנון רב בריח

רב בריח הוא מנגנון המורכב בתוך דלתות פלדלת ובו מספר בריחים, ומכאן שמו. בניגוד לשאר המנגנונים המכילים ארבעה בריחים היוצאים מצד הדלת, למנגנון הרב בריח שלושה בריחים נוספים. אחד יוצא לחלקה העליון של הדלת, בריח נוסף יוצא לחלק האחורי של הדלת ומנגנון שלישי יוצא לחלק התחתון של הדלת. בקיצור, מנגנון איכותי ביותר שמאפשר לכם לישון בשקט בלילה. חשוב לציין שהחלפת מנגנון רב בריח יכולה להתבצע בדלתות פלדלת בלבד. דלתות שריונית חסם לדוגמא הן בעלות מנגנון שונה עם אופי תיקון משלהן ומחיר החלפה שונה. 

מתי נצטרך להחליף את המנגנון?

מנגנון רב בריח צריך להיות סגור בצורה הרמטית. במידה וקיימת בעיה נקודתית באחד מחלקי המנגנון, לא תוכלו לפתוח את המנגנון כדי לתקן את הבעיה הספציפית אלא תצטרכו לבצע החלפת מנגנון רב בריח כוללת. שלושת הסימנים העיקריים שיצביעו על כך שכדאי לכם להחליף את מנגנון הרב בריח הם:

  1. לשונית הדלת תקועה – אם בכל פתיחה וסגירה של הדלת אתם מנהלים מלחמה פתאומית עם הדלת, ככל הנראה לשונית הדלת היא האחראית לדבר. במהלך חילופי עונות המנגנון בדלת מתכווץ ומתנפח, דבר שמקשה על הלשונית לצאת ולהיכנס אל המשקוף. נסו במקרים אלו לשמן מעט את הדלת. אם השימון לא עוזר, יש להתייעץ עם מנעולן בנושא החלפת מנגנון רב בריח. 
  2. המפתח לא מסתובב – אם אתם מכניסים מפתח לדלת והוא אינו מסתובב בשני הצדדים, כלומר גם בתוך הבית וגם מחוץ לו, ככל הנראה קיימת בעיה במנעול הדלת. אם המפתח מסתובב בצד אחד, ככל הנראה קיימת בעיה בצילינדר. גם אם הבעיה היא בצילינדר נמליץ לכם להחליף את כל מנגנון הרב בריח. צילינדר בעייתי מסמן על כך כי שכל המנעול נושם את נשימותיו האחרונות בדלת. עם זאת, אם אתם יודעים שהמנגנון כולו תקין והבעיה נובעת רק מהצילינדר – בעיה במפתח, למשל – ניתן להחליף את הצילינדר בלבד והכל יעבוד.
  3. ידית הדלת נפולה – אם אתם פותחים את הדלת והידית מחליטה להישאר אצלכם ביד, תוכלו לנסות לחזק אותה באמצעות מברג אלן. אם החיזוק לא יעזור ככל הנראה תצטרכו להחליף את הידית. מנגד אם הידית שלכם נפולה, ככל הנראה יש בעיה במנגנון הדלת. במקרה כזה יש להחליף מנגנון רב בריח. 

איך מחליפים מנגנוני רב בריח?

ההמלצה היא לא להחליף מנגנון רב בריח באופן עצמאי. החלפת מנגנון היא פעולה מורכבת הדורשת התעסקות עם חלקים עדינים בדלת. תחסכו מכם את המאמץ המיותר, פנו למנעולן מוסמך וקבלו על הדרך אחריות על העבודה. 

בתחילה, יסיר המנעולן את פרזול הדלת, לאחר הסרת הפרזול הוא יקבע את הבריחים שנועלים את הדלת. לבסוף המנעולן ישלוף את המנגנון הישן והתקול מדלת, יכניס את המנגנון החדש ויחזיר את כל הפרזול למקומו המקורי. על החלפת מנגנון רב בריח תשלמו בין 600 ל-800 ש"ח. המחיר כולל את עלויות המנגנון והעבודה. 

איך לבחור איש מקצוע אמין?

איש מקצוע אמין הוא הגורם העיקרי שיבטיח שהחלפת המנגנון תתבצע כראוי. כדי שתוכלו לדעת אם איש המקצוע שלכם אמין כפי שהוא מעיד על עצמו, ריכזנו מספר טיפים בשבילכם:

  1. סקר שוק – אל תבחרו באיש המקצוע הראשון שקופץ לכם בראש ספר הטלפונים. בדקו אם קיימות לגביו המלצות והאם הן חיוביות.
  2. הסמכה ותעודת יושר – לפני שהמנעולן מתחיל לבצע את העבודה יש לבדוק שהוא אכן מנעולן מוסמך בעל אישור לבצע את העבודה הנ"ל. כדי להיות ממש בטוחים אתם יכולים גם לבקש שיציג לכם תעודת יושר ממשטרת ישראל.  
  3. שכפול עם כרטיס – ניתן לרכוש מהמנעולן מפתח שניתן לשכפלו רק באמצעות כרטיס ייעודי. כך במקרה של גניבה, לא יוכלו לשכפל את המפתח שלכם ללא הכרטיס. 

צריכים החלפת מנגנון רב בריח? המומחים שלנו כאן בשבילכם. אנחנו יודעים שבטיחות זה לפני הכל. המומחים שלנו יעשו הכל כדי שמנגנון הרב בריח שלכם יוחלף במקצועיות ויעילות, בעלות מקובלת ובלי תוספות מיותרות. חייבים להחליף מנגנון בדלת שלכם? אתם לא צריכים לחפש יותר, הגעתם למקום הנכון.

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן