החלפת צילינדר פלדלת

כיום ניתן למצוא דלת פלדלת כמעט בכל בית בישראל. "פלדלת" הוא סימן מסחרי של חברת רב בריח, ומדובר בעצם בדלת המיוצרת ומשווקת באופן בלעדי על ידי חברת רב בריח הישראלית. דלת פלדלת מורכבת משתי שכבות של פח פלדה, משקופים שגם הם עשויים מפח פלדה, מנגנון זרועות נעילה החבוי בתוך הדלת ולב המנעול - שהוא הצילינדר. הצילינדר הוא גליל מוארך שאליו מוכנס המפתח וסיבובו פותח או סוגר את מנגנון הנעילה. מנעול הצילינדר הוא אחד מהמנעולים האמינים והנפוצים ביותר - אך במקרים מסוימים הוא בכל זאת הולך לעולמו ואז יש לבצע החלפת צילינדר פלדלת.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

החלפת צילינדר פלדלת יכולה להתבצע על ידי מנעולן מוסמך בעל תעודה המסמיכה אותו לבצע עבודות כאלו, או שתוכלו לבצע את החלפת הצילינדר בעצמכם אם אתם בעלי סבלנות ומעט חוש טכני. 

מתי צריך להחליף צילינדר?

ההמלצה הרווחת היא לבצע החלפת צילינדר פלדלת אחת לשלוש שנים. הסיבות בגללן כדאי לבצע החלפת צילינדר פלדלת:

  1. בלאי או שחיקה – גם הצילינדרים היקרים והאיכותיים ביותר נשחקים עם הזמן ויש להחליפם. קשה לכם לנעול את הדלת? מרגישים שהצילינדר חלוד מעט? כדאי לכם להחליף צילינדר.
  2. כניסה לדירה חדשה – קניתם דירה חדשה מקבלן או שנכנסתם לדירה שהייתה מאוכלסת על ידי דיריים קודמים? כדאי לבצע החלפת צילינדר פלדלת כדי שרק לכם תהיה גישת כניסה לדירה.
  3. דירות שותפים – גרים בת"א בדירת שותפים או שהבן/בת שלכם שוכרים דירת שותפים? מומלץ בעת החלפת שותפים לבצע החלפת צילינדר פלדלת על מנת שהגישה לדירה תהיה אך ורק לדיירים הנוכחים. 
  4. נזק בעקבות פריצה – לא שפר עליכם המזל ונפלתם קורבן לניסיון פריצה? ככל הנראה הצילינדר שלכם ניזוק וכדאי להחליף אותו לאחד חדש. 

באופן כללי, הצילינדר הוא לב ליבה של הדלת והוא שומר הסף המבטיח את ביטחון הרכוש ודיירי הבית. אנחנו הישראלים לוקחים מאוד ברצינות את הביטחון שלנו, ומומלץ לא להקל ראש בעניין. הצילינדר ניזוק? עברתם דירה? המפתח סתם לא מסתובב טוב? יש להחליף צילינדר בדלת באופן עצמאי או על ידי הזמנת מנעולן מוסמך.

כיצד מחליפים צילינדר פלדלת?

אם החלטתם להוכיח לכולם בבית ש"בוב הבנאי" קטן עליכם, הצטיידו במברג שטוח גדול, מברג פיליפס, מפתח אלן 3 ובוקסה או מפתח T בגודל 10. יש דלתות שידרשו מכם מפתח T בגודל 13, אבל מפתח 10 בדרך כלל יעשה את העבודה. שלבי החלפת הצילינדר הם:

  1. פירוק הידית הפנימית – באמצעות מפתח האלן שחררו את הבורג שנמצא בחלקה הפנימי של הידית בצידה הפנימית של הדלת. לאחר ששיחררתם את הבורג שלפו בעדינות את הידית החוצה.
  2. פירוק הצילינדר – שחררו את הבורג האמצעי בדופן הפנימית של הדלת. לאחר מכן שחררו את שני האומים בחור המפתח והוציאו את הלוחיות. כעת תוכלו לשלוף את הצילינדר הקיים. 
  3. הרכבת הצילינדר – מקמו את הצילינדר החדש בעדינות תוך כדי מתן תשומת לב להתאמת גלגלי השיניים בצילינדר ובמנעול עצמו. כעת בצעו את סדר הפעולות שציינו קודם בסדר ההפוך וודאו כי הנעילה קורת בצורה חלקה. 

החלפת צילינדר על ידי איש מקצוע

הישראלי המצוי תמיד בטוח שמנסים לטמון לו פח ולהוציא אותו "פראייר". אז כדי שלא תרגישו ככה, נציין מספר דברים שכדאי לשים אליהם לב אם תרצו שפעולת החלפת הצילינדר תתבצע על ידי איש מקצוע:

  1. תחקיר – רגע לפני שאתם קריאה למנעולן הראשון שעולה בגוגל, בצעו תחקיר קצרצר וראו האם יש לגביו המלצות, האם הן טובות או רעות ומה פחות או יותר המחיר שהוא גובה. עלות של החלפת צילינדר פלדלת נעה בין 200 ל-500 ש"ח.
  2. הסמכה מתאימה – לפני שהמנעולן מתחיל בעבודה, ודאו כי יש לו תעודה המסמיכה אותו לבצע עבודה שכזו. היכנסו לאתר של המרכז הישראלי למיגון ללשונית התעודות, וראו כיצד נראית תעודה כזו. 
  3. בדיקה סופית – לאחר שהמנעולן סיים את עבודתו והחליף את הצילינדר, סגרו ונעלו את הדלת. הדלת ננעלת והמפתח לא מסתובב לחינם? הדלת עולה ויורדת ללא חריקות? ברכותינו, הצילינדר שלכם תקין ופעולת החלפת צילינדר הפלדלת בוצעה על הצד הטוב ביותר. 

עברו שלוש שנים מהפעם האחרונה שהחלפתם צילינדר? עברתם לדירה חדשה? כדאי מאוד לבצע החלפת צילינדר לדלת שלכם. יש לכם חוש טכני ואתם בטוחים שהעניין קטן עליכם? החליפו את הצילינדר עצמאית. רוצים לחסוך מעצמכם זמן עבודה? פנו אלינו להתייעצות ולקבלת הצעה מחיר להחלפת צילינדר פלדלת לדלת הרב בריח שלכם. נשמח לעמוד לשירותכם ולהבטיח את בטחונכם.

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן