פריצת דלת טרוקה – עם מנעולן או לבד?

צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

סדר היום של המנעולן מלא באירועים שונים. הוא פורץ דלתות שהמנעול שלהן נשבר, מתקין מנעולים חדשים לדלתות, מתקן מנעולי מכוניות ומנעולים חכמים ומשוכללים. אבל הפעולה אותה המנעולן מבצע בתדירות הגבוהה ביותר, או לפחות אחת מהפעולות הפופולריות ביותר בחייו של המנעולן, היא פריצת דלת טרוקה. במה מדובר, איך מטפלים במצב והאם ניתן לעשות זאת לבד? בואו נדבר על זה.

מהי דלת טרוקה?

הגדרת דלת טרוקה מתחילה עם הגדרה אחרת: הגדרת מנעול קבוע. 

רבים מהאנשים לא מעוניינים לאפשר לכל אחד לפתוח את הדלת מצידה החיצוני. לעיתים מדובר בדלת שאנחנו רוצים לבטח מפני ילדים. לעתים בדלת שנמצאת במחלקה רפואית, בדלת של אנשי צוות ועוד. 

בדלת בעלת ידית קבועה, בניגוד לדלת רגילה, הידית לא מסוגלת להתכופף ולפתוח את הדלת. הידית מאפשרת לבצע רק דחיפה שלה, כאשר מוחדר מפתח לחור המנעול. כך בעצם רק מי שמחזיק במפתח מתאים לדלת יוכל לפתוח אותה. 

מנעול קבוע הוא שימושי למדי ולכן הוא נפוץ בדלתות רבות. לכל סוג מנעול יש יתרונות וחסרונות, וגם מנעול קבוע עלול לגרום לבלגן.

ברגע שתימצאו מחוץ לדלת ללא מפתח מתאים, גם אם המנעול לא נעול – מאחר ואין לידית הדלת יכולת סיבוב והיא קבועה במקומה, לא ניתן לפתוח את הדלת. המצב הזה מתסכל למדי מאחר ולא מדובר אפילו בבעיה במנעול אלא רק בתקלה קטנטנה. עם זאת, גם את התקלה הקטנטנה הזו, דלת טרוקה, אפשר לפתור בקלות.

מצב נוסף של דלת טרוקה עשוי להיווצר כאשר אתם יוצאים מהבית עם מפתח אך בחזרה אליו אתם מגלים שיש מפתח אחר מעברה השני של הדלת, בתוך חור המנעול. במצב כזה לא תוכלו להכניס את המפתח שלכם פנימה.

איך ניתן להימנע מלכתחילה?

  • שיטה ראשונה וברורה מאליה היא לוותר על מנגנון דלת בעל ידית קבועה. להתקין במקום זאת ידית נעה. התוצאה היא דלת שאפשר לפתוח מכל כיוון כל עוד היא לא נעולה. זהו מצב שמתאים לבתים פרטיים אך פחות יעבוד במקרים של דלתות מוסדיות.
  • במידה ואתם מחליטים בכל זאת להשתמש בידית קבועה, נסו לא להגיע למצב בו יש מפתח מצידה הפנימי של הדלת, בתוך חור המנעול. הרגילו את עצמכם לשלוף את המפתח החוצה ולהניח אותו במקום בטוח מחוץ לדלת.
  • אם אתם יוצאים מהבית "רק לשניה", קחו איתכם מפתח ליתר ביטחון. אם הדלת תיטרק מאחוריכם ותיתקעו עם דלת טרוקה, אתם עתידים להתחרט על ההחלטה הזו בעתיד. עדיף להקדים רפואה למכה ולהתרגל לקחת מפתח מראש.
  • הרגל שימושי נוסף הוא להעניק מפתח רזרבי לשכן או לקרוב משפחה שנמצא בקרבה פיזית אליכם. כך במידה והדלת נטרקה מאחוריכם תוכלו לקחת ממנו את המפתח הרזרבי.

איך פותחים לבד?

אם למרות הכל נתקעתם מחוץ לדלת הבית ללא מפתח, כשהדלת לא נעולה אלא רק טרוקה, זה הזמן להחליט האם אתם קוראים למנעולן או מנסים לפתוח אותה לבד. ברוב המקרים ניתן לבצע פתיחת דלת טרוקה לבד. זאת מאחר ומדובר רק בהסתה של לשונית הדלת ולא בפריצה של מנגנון המנעול עצמו.

השלב הראשון בפתיחת דלת טרוקה לבד הוא לחפש פריט שישמש ככלי עבודה. למרות שכולנו מכירים את הטריק עם כרטיס האשראי, לא מומלץ להשתמש בו לצורך פריצת דלת טרוקה. זאת משום שהוא עלול להישבר ותצטרכו להנפיק כרטיס אשראי חדש. אז עם מה כן אפשר לפתוח את הדלת? קחו בקבוק פלסטיק ישן וגזרו ממנו פיסה בעלת קצוות מעוגלים. כעת קחו אותה והתחילו להעביר אותה בסדק שבין הדלת למשקוף. נסו לגרום ללשונית שמונעת מכם לפתוח את הדלת לחזור לתוך החור שלה. באופן זה תוכלו למשוך את הדלת ולפתוח אותה במקביל לדחיפת הלשונית.

למרות ששיטה זו עשויה לעבוד ברבים ממקרי הדלת הטרוקה, בחלק מהפעמים עדיף לא להשתמש בה: 

  • אם הדלת מעוצבת ויפה השיטה הזו עשויה לשרוט אותה ולפגוע בעיצוב. 
  • אם המנעול מורכב ממנגנון מסובך מרוב המנעולים, יתכן והלשונית עמוקה יותר או בנויה בצורה שונה מהרגיל, ולכן שיטה זו לא תעבוד. 
  • עדיף לא לנסות בכוח ולהפעיל לחץ רב על המנגנון, כדי לא לגרום לו להישבר.

בכל אחד מהמקרים האלו עדיף להזמין מנעולן לפריצת דלת טרוקה מאשר לנסות לבד ולהתחרט לאחר מכן.

מנעולן לפריצת דלת טרוקה

היתרון הגדול של פריצת דלת טרוקה בעזרת מנעולן הוא שלא מדובר בפעולה מסובכת או ארוכה. המנעולן יגיע, ישלוף את ארגז הכלים שלו, וברוב הפעמים יצליח לפתוח את הדלת אפילו בלי להתעסק בפירוק של רכיביה. בהתאם לכך גם מחיר פריצת דלת טרוקה לא יהיה גדול והוא נע בין 200 ל-400 שקלים, כאשר המחיר הגבוה ייגבה במקרה והמנעול שלכם מורכב.

במידה ומנגנון הדלת שלכם מורכב מהרגיל המנעולן עשוי לפרק את הידית הקבועה מהדלת, לפתוח אותה ולאחר מכן להחזיר את הידית לדלת. ברוב המקרים פתיחת הדלת תיעשה על ידי דחיפת הלשונית, טיפול חיצוני מהיר במיוחד וזול.

אז איך לפתוח דלת טרוקה? בעצמי או על ידי מנעולן?

במידה והדלת שלכם בנויה בצורה פשוטה והלשונית אינה עמוקה, תוכלו לנסות לפתוח אותה בשימוש בפיסת פלסטיק. אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת, חוששים לפגוע בדלת, ממהרים או מעדיפים לסמוך על איש מקצוע – הזמינו מנעולן והוא יבצע את העבודה בכל שעה, במהירות ובתעריף נוח מאוד, שגם אם יתווספו אליו תעריפים מיוחדים לשעות חריגות הוא לא יעלה על מאות ספורות של שקלים. 

נתקלתם בבעיה? הדלת שלכם נטרקה? פנו אלינו ונפנה אליכם מנעולן מקצועי מבית סיקרט מנעולים!

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן