מנעול כספת לדלת – מה כדאי שתדעו

כאשר אנחנו שומעים את המילה כספת, האסוציאציה הראשונה שקופצת לראש היא אבטחה. בסרטי קולנוע רבים צפינו בפורצים שמנסים לפרוץ כספת בצורות מגוונות וציוריות ביותר, ולעיתים רבות הפריצה מסתבכת, העלילה מתפתלת, והכספת נשארת חזקה ואיתנה. לעומת זאת, פעמים רבות בסרטים הוליוודים אחרים נראה סצינות עם פריצה לדלת בית המתרחשת בקלות, הרכוש נגנב, ואף נשקפת סכנה ליושבי הבית.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לשלב בין השניים – שילוב בדמות מנעול כספת. מנעול כספת לדלת הוא כמו שוער גדל מימדים בכניסה למועדון לילה – לא כדאי להתעסק איתו, בלשון המעטה 😉 גנב או פורץ שיבחין במנעול כספת מהר מאוד יחליט לוותר על התענוג, יפסח על הדלת ויעבור לקורבן הבא. 

מהו מנעול כספת?

מנעול כספת, כשמו כן הוא, מנעול מכני מאסיבי בעל שלושה בריחים המשמש בבניית כספות. המנעול הוא מנעול עליון השוכן בתוך גוף הדלת והצילינדר שלו אינו בולט כלפי חוץ. מנעול כספת מותקן בנוסף למנעול הרגיל הקיים בדלת שלכם. באופן זה, תקבלו שני מנעולים אמינים שישמרו על הדלת שלכם מכל משמר. 

עצם קיומו של המנעול בתוך גוף הדלת תקשה מאוד על פריצה, ואפילו למנעולנים מקצועיים יידרש זמן לא מועט עד שיצליחו לפרוץ מנעול זה. 

בישראל, מנעולי כספת לדלת מחולקים לארבעה סוגים עיקריים:

  • מנעול כספת סיני – מנעול כספת פשוט וזול, אך עלול להיות פחות אמין ולהינזק בקלות.
  • מנעול כספת Securemee – מנעול תוצרת איטליה המשווק על ידי חברת רב בריח.
  • מנעול כספת Juwel – מנעול תוצרת איטליה המשווקעל ידי חברת מולטילוק.
  • מנעול דדבולט – מנעול יוקרתי עם מנגנון ייחודי ואמין במיוחד. 

לפני שתחליטו על התקנת מנעול כספת לדלת, התייעצו עם מנעולן מקצועי. תוכלו לרכוש את המנעול באופן עצמאי או ישירות דרך המנעולן עצמו. במידה וקניתם מנעול כספת באופן עצמאי, צלמו אותו ואת הדלת ושלחו למנעולן כדי לוודא שבחרתם מנעול המתאים לדלת שברשותכם.  

באילו דלתות כדאי להתקין מנעול כספת?

במדינת ישראל קיימות דלתות המכילות הכנה מובנית למנעול כספת לדלת. עצם קיום הכנה זו תחסוך זמן עבודה למנעולנים, ותקזז לכם בין 100 עד 200 ש"ח ממחיר ההתקנה. עובי הדלת גם כן ישחק תפקיד משמעותי בהתקנת המנעול. במידה והדלת שלכם עבה במיוחד או בעלת דופן כפול, העבודה תהיה מורכבת יותר ותתייקר בטווח של 100-200 ש"ח.
אם הדלת עשויה מעץ, לרוב לא יהיה אפשרי להתקין מנעול כספת לדלת זו. בנוסף לכך, לא כל מנעולן מחזיק בהכשרה המאפשרת התקנה כזו. אתם בכל זאת רוצים מנעול איכותי לדלת עץ? תוכלו להתקין מנעול מסוג אזלט, מנעול פשוט המתאים לדלתות עץ, או מנעול דדבולט שהוא מנעול יוקרתי בעל מנגנון ייחודי השונה ממנעול כספת מכיוון שהוא מכיל צילינדר.

עלויות וטיפים לבחירה והתקנה

במידה והחלטתם לרכוש מנעול כספת , הנה מספר טיפים חשובים שכדאי שתקחו בחשבון:

  • איש מקצוע אמין. התקנת מנעול כספת לדלת שונה מהתקנת מנעול רגיל. פנו אל מנעולן מוסמך בעל הכשרה מתאימה. אחרי הכל, מדובר פה על בטיחות הנכס שלכם.
  • רכשו את המנעול ישירות מהמנעולן. בדרך כלל המנעול יהיה מוזל, ותקבלו אחריות גם מטעם חברת הייצור על המנעול עצמו וגם מטעם המנעולן על ההתקנה.
  • אל תבחרו במנעול הזול ביותר. מחירו של מנעול כספת מתוצרת סינית אמנם מוזל וקורץ לעין, אך הוא עלול להיות לא אמין, ולהינזק בקלות.

מחיר התקנת מנעול כספת נע בדרך כלל בטווח של 500-800 ש"ח כולל המנעול. 

מחירי התקנת מנעול כספת

המחירים מתחלקים בהסתמך על ארבעת סוגי המנעולים העיקריים:

  • מחיר התקנת מנעול כספת סיני נע בין 450-550 ש"ח כולל המנעול.
  • מחיר התקנת מנעול Securemee איטלקי נע בין 500-600 ש"ח כולל המנעול.
  • מחיר התקנת מנעול Juwel איטלקי נע בין 550-650 ש"ח כולל המנעול.
  • מחיר התקנת מנעול דדבולט יוקרתי נע בין 800-900 כולל המנעול. 

לסיכום, דמיינו לעצמכם כי הבית שלכם הוא כמו כספת בנק. פריצה לבית עם מנעול כספת תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית. במידה ותחליטו להתקין מנעול כספת , הבית שלכם יהיה ממוגן עם שני מנעולים, כאשר מנעול הכספת ישכון בגוף הדלת ויעניק הגנה מקסימלית על הנכס שברשותכם. התייעצו עם איש מקצוע אמין, בחרו את המנעול שמתאים לכם ושדרגו את איכות החיים והשקט הנפשי שלכם באלף רמות!

5/5 - (77 votes)

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן