מנעול קוד = מנעול קומבינציה

שתפו:

הקוד יש צורך להזיז את דיסקיות המספרים או האותיות ליצירת רצף מסוים, ורק אז המנעול ייפתח. גרסה נוספת של מנעול קוד הוא מנעול לחיצה, בו מופיעים כפתורי מספרי שלחיצה עליהם בסדר מסוים תפתח את הדלת (מנעול שיכול להיות חשמלי או מכני) אופציה נוספת הוא מנעול קומבינציה שפועל בסיבוב דסקית למיקומים מסוימים.

מנעול קומבינציה פועל לרוב באופן מכני: סיבוב המספרים למקום הנכון גורם לשחרור אובייקט (קרס או מוט משונן) שפותח את המנעול. לעתים מדובר על מנגנון חשמלי, בו מתוכנת רצף מספרים שרק הקלדה שלו תגרום לדלת להיפתח.

מנעולי מספרים פשוטים הם זולים מאוד (20-100 ש"ח לרוב) וקלים יחסית לפריצה. לכן רוב השימושים שלהם הם סביב חפצי יומיום: סגירת מסמכים, מנעול לשרשרת אופניים, מנעול למזוודה או לתיק וכו'. עם זאת, קיימים גם מנעולי קומבינציה מורכבים שיכולים לאבטח גם דלתות ואפילו כספות.

מנעולי קומבינציה מכניים שימושיים במקרים בהם לא תרצו לקחת אתכם מפתח ממקום למקום, במקרים בהם אתם חוששים לאבד מפתח, או במקומות בהם לא רוצים להשתמש במנעול חשמלי (בשבת, מסיבות דתיות, למשל). מנעולי קומבינציה חשמליים ישמשו במוסדות לימוד ובמקומות עבודה, כדי ליצור כניסה מאובטחת  שתאפשר רק למי ששייך למוסד לעבור בדלת.

איפוס המנעול יכול להתבצע על ידי המשתמש בפעם הראשונה, אך במקרה של מנעולי קוד מורכבים עדיף להשאיר את ההתקנה הראשונה לידי מתקין מקצועי, כדי למנוע פגיעה קבועה שלא תאפשר לחזור ולהשתמש בו. בחלק ממנעולי הקומבינציה קיים מפתח יצרן שמאפשר לבעל מקצוע מטעם החברה לאפס את מצב המנעול בעת הצורך. מנעולי קומבינציה לכספות הם מורכבים בהרבה וידרשו טיפול של בעל מקצוע אם הקוד לא אותחל כראוי או אם המנעול ניזוק.

votes

מונחים נוספים

צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה לבחור במנעולן של סיקרט מערכות?

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן