החלפת מנעול לדלת עץ – כך תוודאו שלא הורסים לכם את הדלת

החלפת מנעול לדלת העץ שלכם היא מצד אחד פעולה פשוטה, שמנעולן מנוסה בעל ידיים טובות יעמוד בה בכבוד, ומצד שני - גם פעולה חשובה במיוחד בה תלוי נתח גדול של הביטחון שלכם. יותר מ-60% מהפריצות לבתים מתבצעות על ידי פגיעה בנקודות תורפה של הבית: חלונות, דלתות וכו' - ולכן חשוב במיוחד להתקין בפתחי הבית דלתות, חלונות ומנעולים שישמרו עליכם היטב.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
פורץ מנעולים

אז איך תוודאו שמנעולן שמחליף את המנעול בדלת העץ שלכם עושה את העבודה כמו שצריך, לא משאיר נזקים לדלת ומונע נקודות תורפה שיקראו לפורץ? עקבו אחר הכללים הבאים בזמן ההתקנה ואחריה:

גודל המנגנון

בדקו שהמנגנון שהמנעולן יחליף אכן תואם את המבנה המדויק של מנעול הדלת. כלומר, שהצילינדר מחליק פנימה היטב ולא קטן או גדול מדי, שהמעטפת החיצונית של המנעול מוברגת בצורה חזקה ויציבה, וכמובן – שהזיזים והלשונית מותאמים היטב למערכת החורים במשקוף. גודל לא נכון יאפשר לפורצים לתלוש אותו בקלות רבה ויגרום לדלת שלכם להישחק בקלות ולהתרופף.

מיקום הלשונית

יש לבדוק שהלשונית עצמה (או כמה לשוניות), זו שיוצאת מהדלת ונכנסת לחור המשקוף, מתאימה בגודל לחורים, ניצבת בזווית כניסה מדויקת בלי חריגה של אף מילימטר וארוכה מספיק. למה? כי לשונית קצרה מדי תאפשר לפורצים לפתוח את הדלת עם כרטיס, בבעיטה או בתלישה כוחנית של המנגנון. לשונית שניצבת בחריגה של מילימטרים מול חורי המשקוף תגרום לכך שבכל פעם שתנעלו את הדלת תצטרכו להתאמץ מעט, והכניסה הכוחנית של הלשונית לתוך החור תשייף את גבולותיו. עם הזמן החור יתרחב, הדלת והמשקוף יישחקו, ויהיה קל לתלוש את המנגנון באלימות כדי לפרוץ לבית שלכם.

זהירות עם המקדחה!

אמנם מדובר בטעות של חאפרים – אבל גם מחאפרים כדאי להישמר! כשמנעולן לא מיומן ייתקל בקושי להתאים את המנעול לחור שלו הוא עלול להתחיל בפרוצדורה מסוכנת, ולקדוח בחור המשקוף או על גבול הדלת כדי להתאים את המנעול החדש לסיטואציה ולסגור פינות. התוצאה – הדלת עלולה להיהרס, המשקוף ייסדק והמנגנון, כמובן, יעבוד באופן חלקי אם בכלל. בדקו שהמנעולן מכיר מראש את המנעול הישן והחדש ויודע כיצד לבצע את ההחלפה כדי למנוע סיטואציות לא נעימות שידרשו תיקון של הדלת כולה בהמשך.

פיצול דלת

קדיחות מיותרות לרוחב הדלת או קדיחה ארוכה מדי בזמן החלפת הצילינדר עלולות לגרום לדלת שאינה חזקה מאוד מלכתחילה להתפצל ולהישבר. שוב – זהירות עם המקדחה.

הרס העיצוב

כאשר מדובר בדלת מעוצבת ויפה, עם גילופים או קישוטים, חשוב כפליים לדאוג לקידוח עדין ולהתקנה נקייה – כדי שהתהליך ישמור על הדלת המעוצבת חזקה ויפה למרות הליך ההחלפה המסיבי.

כמה זה יעלה?

מחיר החלפת מנעול לדלת עץ תעלה על פי רוב בין 250 ש"ח ל-350 ש"ח, בהתאם לסוג הדלת והמנעול. 

מחפשים איש מקצוע איכותי ואמין להחלפת מנעול לדלת עץ? נשמח לשלוח אליכם את המנעולנים התותחים שלנו. מבטיחים לכם שדלת העץ שלכם תצא שלמה ושמחה מהתהליך!

3.5/5 - (2 votes)

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן