תיקון צירים בדלת – ממה זה נגרם ואיך אפשר לסדר

"אסור לשחק עם הדלת!" כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה בילדותכם, וכמה פעמים אמרתם אותו בעצמכם לילדים שלכם? דלתות הן לא רק עסק שעלול להיות מסוכן, במקרה בו חס ושלום הדלת נטרקת על האצבעות, אלא גם עסק רגיש: טריקת דלתות, השענת משקל כבד עליהן או התקנה מרושלת עשויות לגרום נזק לדלת, לצירי הדלת או למשקוף.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
תיקון צירים לדלת

איך תדעו שאתם זקוקים לתיקון צירים בדלת?

  • אם דלת בבית לא נפתחת כמו שצריך בגלל שהיא לא תואמת למסגרת שלה.
  • אם דלת משתפשפת ברצפה ויוצרת סימני חלודה או שפשוף בכל פתיחה.
  • אם צירי הדלת נשברו.
  • אם נוצר סדק במשקוף הדלת בגלל דלת כבדה מדי שלא תואמת את הצירים הקיימים.
  • אם הדלת נפתחת בתנופה חזקה מדי.
  • אם צירי הדלת חורקים.
  • אם כדי לפתוח את הדלת או לנעול אותה אתם צריכים להרים אותה בזווית מסוימת.

כיצד מתבצעת החלפת צירים בדלת?

ראשית, בעל המקצוע יפרק את הדלת מציריה ויניח אותה על שולחן או משטח עבודה שיאפשר עבודה נוחה. כעת, במידה ויש צורך בתיקון המשקוף או הדלת עצמה (אם היא התקלפה או נשברה, למשל) יבצע את התיקון הרצוי. לאחר מכן הוא יוריד את צירי הדלת הישנים מהדלת עצמה, ואז יסיר את צירי המשקוף. לאחר מכן יתקין צירים חדשים: גם על הדלת וגם על המשקוף. שלב זה מתבצע בזהירות, תוך דיוק מירבי, כדי לוודא שהדלת תיפתח ותיסגר באופן הנכון בדיוק של מילימטר. בסוף – איש המקצוע יתקין את הדלת בחזרה על ציריה ויוודא שהיא עומדת ישר באופן בטוח ונוח לשימוש, ושחור המנעול תואם את מיקום הדלת במדויק.

במידה והצירים תקינים אך יש בעיה בזווית הדלת, לרוב יספיק תיקון קצר לכוונון צירי הדלת שלא ידרוש התקנה של הצירים מחדש.

אם צירי הדלת מולחמים למשקוף עצמו, כמו בממ"ד, ניתן להחליף או לתקן אותם בעזרת ריתוך מקצועי. לכן מומלץ ליידע את איש המקצוע מראש מהו סוג הציר, או לשלוח לו תמונה מראש, כדי לוודא שהוא מביא איתו את הציוד הנחוץ ואת הצירים הנחוצים.

שימו לב: דלתות רבות אינן תואמות את צירי המשקוף: דלתות זכוכית, לדוגמה, הן כבדות מאוד ולכן עלולות למשוך מטה את הצירים ולגרום לתקלה, ולכן יש לוודא בזמן ההתקנה שסוג הצירים, ואפילו סוג המשקוף, תואמים את סוג הדלת.

באילו סוגי צירים כדאי להשתמש?

ברוב הדלתות הישנות מותקן ציר מסוג "פייפ" – ציר שנראה כמו שתי צינוריות שמולבשות זו על זו. כאמור, ציר כזה מתאים בעיקר לדלתות עץ קלות וישנות, ולכן רצוי להחליף אותו לציר מסוג "ספר" – ציר שנראה כמו ספר פתוח. ציר ספר יציב יותר ומתאים לדלתות כבדות, וכך התאמה שלו תמנע קלקול רציני יותר במשקוף או בדלת.

מחפשים בעל מקצוע אמין שיתקן לכם את צירי הדלת? נשמח לעזור לכם בחיוך ובמחיר הוגן!

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן