אילו סוגי צילינדר לדלתות יש ומה כדאי להתקין?

רוב מנעולי העולם פועלים ככה: המפתח נכנס לחור המנעול, מסתובב בפנים, מסובב מנגנון בלתי ידוע… והופ, הבריחים נעים והדלת נפתחת בתנועה חלקה. אבל איך נראה המנגנון הפנימי, הצילינדר? מה גורם לנס פתיחת הדלת להתרחש? איך תדעו באיזה סוג צילינדר כדאי לכם לבחור? בואו נכיר את הנושא מקרוב.
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
סוגי צילינדרים

סוגי צילינדרים

צילינדרים בעלי לשון

צילינדרים עם לשון שייכים לזן הפשוט יותר של הצילינדרים, וכנראה שרוב הדלתות בבית שלכם הן כאלה. הצילינדר מכיל לשונית מתכת שחוסמת את תנועת הבריחים והמפתח שמוחדר לחור המנעול מסובב אותה ומזיז את הבריחים. המנגנון הזה יעיל ובטיחותי ויותקן לרוב בהחלפת צילינדר, אך מאחר והוא סטנדרטי ונפוץ – הוא גם מעט קל יותר לפריצה.

צילינדרים בעלי גלגל שיניים

צילינדר משונן הוא צילינדר סביבו מורכב גלגל שיניים שבהחדרת המפתח יסתובב ויגרום לבריחים להסתובב. ההיבט המשונן גורם לצילינדר זה להיות מורכב יותר לפריצה ולכן הוא יתאים במידה ואתם זקוקים למנגנון בטיחות מוגבר. גלגל השיניים יכול להיות סטנדרטי או מותאם אישית למנעול שלכם – ובכך מורכב יותר.

אז מה בוחרים?

תלוי לאיזו דלת. אם מדובר על מנעול פנימי בבית, אין ספק שצילינדר לשון סטנדרטי יהיה שימושי ויעיל מספיק עבורו, מאחר ולרוב הוא לא יידרש לעמוד מול פריצה אלא ישמש לנעילה ביתית בלבד. אם מדובר בדלת הכניסה, עבורה חשוב לכם לספק מנעול אקסטרה בטיחותי, ניתן לבחור בצילינדר גלגל שיניים. אם אתם מתקינים מנעול עם רמת בטיחות של הפנטגון, היינו בוחרים באופציה קצת יותר קשוחה, כמו מנעול קורא רשתית או מנעול טביעת אצבע, אבל זה כבר נושא לפעם אחרת 😉

למה חשוב לשים לב ברכישת צילינדר?

  • שימו לב: איכות החברה משחקת תפקיד חשוב בסוגיית בחירת הצילינדר. אם מנעול משונן נוצר על ידי חברה זולה ולא אמינה, הוא ייחשב לפחות בטיחותי למרות שהוא לכאורה שייך לסוג מנעולים יעיל יותר. כבר עדיף לבחור במנעול לשון שמוכרת חברה מוכרת ואמינה.

  • התאימו את סוג הצילינדר לסוג הדלת. אם הדלת שברירית או שהתפקיד שלה שולי (דלת שירותים, למשל) אין שום סיבה להוציא סכום גדול על צילינדר משונן משוכלל. צילינדר לשון יתפקד מושלם.
  • שימו לב שהמנעולן מוציא את הצילינדר מתוך אריזה חדשה של צילינדר, כדי לוודא שהמנעול והמפתח יהיו יחידים במינם, לא שחוקים, וללא עותקים שנעשו קודם לכן!

  • גם הצילינדרים הכי טובים בעולם יישחקו אחרי אלפי סיבובי מפתח. לכן, רצוי לעקוב אחר מצב הצילינדר ואם אחרי כמה שנים של שימוש המפתח כבר לא מסתובב בקלות כמו פעם – הגיע הזמן להחליף צילינדר.

אז שנסו מותניים, דברו עם המנעולן, בחרו את הצילינדר שיתאים לכם, ודאו שהוא מגיע מחברה מוכרת ושיש לו אחריות – ותהנו ממנעול בטוח ונוח לשימוש (שעכשיו אתם גם יודעים איך הוא פועל)!

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן