מפתח שבור בדלת – מה ניתן לעשות והאם צריך להזמין מנעולן

תאונות קורות לכולנו בזמנים בהם אנחנו הכי פחות מצפים להן: יוצאים מהחניה - ונתקלים בעץ. רוכבים על אופניים להנאתנו, ופתאום אבן קטנה מכשילה אותנו. רצים הביתה בדחיפות אחרי יום עבודה ארוך, דוחפים את המפתח במנעול - והוא נשבר בפנים. כאן המקום להכניס כמה מילים עצבניות, חבטות במנעול ובעיטות בדלת, דברים שגם אם לא יזיקו למנעול, ודאי לא יועילו לו…
צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מפתח שבור במנעול

אחרי שלבי הייאוש, אתם מבינים שכשמפתח שבור נתקע בדלת צריך לתקן את המצב. מה עושים עכשיו?

שלב ראשון: הערכת מצב

השאלה שעליכם לשאול את עצמכם לפני הכל היא "האם יש לי מפתח נוסף לדלת הזו?" אם התשובה היא כן – מצוין, המצב פשוט יותר מכפי שחשבנו כי הדבר היחיד שצריך לעשות הוא להוציא את המפתח השבור מהמנעול בלי להזיק לו, ואז ניתן להשתמש במפתח השני כרגיל. במקרה כזה, רצוי להזמין מנעולן כדי לבדוק האם משהו לא תקין במנעול, ולכן המפתח נשבר – אבל עדיין מדובר במלאכה קלה.

במקרה השני, בו אין לכם עוד מפתח לדלת או שהוא נמצא מחוץ להישג ידכם, יש צורך בהחלפה של הצילינדר כולו. במקרה כזה, שימו לב, אין צורך להוציא את המפתח השבור מהמנעול כלל! מאחר וממילא הצילינדר יוחלף, מספיק לקרוא למנעולן מנוסה שיחליף אותו.

אם צריכים להוציא את המפתח השבור מהדלת, איך עושים את זה?

קיימות מספר דרכים להוצאת המפתח השבור מהדלת, וכולן דורשות כלים מסוימים, ניסיון ועבודת ידיים עדינה. מנעולנים יכולים להוציא את המפתח מהדלת בצורה חלקה שתשמור על המנעול שלם ותקין, אבל אם חשוב לכם לנסות להוציא אותו בעצמכם, תוכלו לעשות זאת, רק קחו בחשבון שהתוצאות עלולות להזיק למנעול ולגרום לשבירת מפתחות נוספים.

מהם שלבי העבודה להוצאת מפתח שבור מהדלת?

  • במידה והמפתח נשבר טיפה מחוץ לקו המנעול, זכיתם. אפשר להוציא אותו בעזרת אחיזה זהירה בחלק הזעיר שנשאר מחוץ למנעול. קחו פינצטה או פלייר עדין, הצמידו לחלק המפתח הגלוי ומשכו בעדינות עד שהוא ייצא.
  • במידה והמפתח שבור בקו המנעול, תצטרכו לנקוט אמצעים אחרים: קודם כל, רססו לתוך האזור שמן עבודה או חומר אחר שיתאים להחלקת האזור במגע עם מתכת. הוא יגרום למפתח לזוז בקלות רבה יותר.
  • כעת הצטיידו במוט מתכת דקיק ויציב. מנעולנים עושים שימוש במעין מכשיר דק וייעודי בעל "קוצים" בקצותיו, שעוזרים "לאחוז" במפתח וכך שולפים את המפתח במהירות. אך אם אין לכם מכשיר דומה, קחו את המוט הפשוט והחדירו אותו (עדינות היא שם המשחק!) לצד המפתח התקוע. הצמידו אותו אל המפתח, גששו כדי לנסות לאחוז בו, ומשכו החוצה. שחקו כך עם המצב למשך מספר ניסיונות עד שתצליחו להוציא את ראש המפתח השבור.
  • במידה ויש לכם גישה לצד השני של הדלת, בחלק מהמנעולים תוכלו להחדיר את מוט המתכת מהצד השני ולדחוף עד שהמפתח השבור יתחיל לזוז מהצד בו הוא נתקע.

לא הצלחתם? חוששים להסתבך? המנעולנים שלנו ישמחו לעזור לכם ולחלץ כל מפתח במהירות בכל שעה!

votes

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן