התקנת מנעול טביעת אצבע – יתרונות וחסרונות

צריכים מנעולן פורץ מנעולים? חייגו עכשיו
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מנעול טביעת אצבע. נשמע חלומי, הא? ואכן, מדובר בטכנולוגיה עתידנית מאוד, נוחה להפליא, שאם לפני ארבעים שנה היא נשמעה בלתי אפשרית – כיום היא הולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר בקרב לקוחות פרטיים ועסקיים. 

אז אחרי שהתלהבנו מאופן הפעולה של מנעול טביעת אצבע, מנעול ביומטרי, בואו נצלול לעומק ונבין האם הוא מתאים לדלת שלכם, ואיך בדיוק הולך להיראות אופן השימוש היומיומי שלכם במנעול החכם.

ראשית, בואו נדגיש נקודה חשובה: נדיר למצוא מנעולי טביעת אצבע שמכילים פונקצית פתיחה עם טביעת אצבע בלבד – וזה מצוין. עדיף לא להסתמך על טכנולוגיה אחת כדי להצליח לפתוח את הדלת: מה אם קורה מקרה חירום ומישהו שטביעת האצבע שלו לא מוגדרת צריך לפתוח את הדלת? מאחר ומנעולים חכמים מכילים יותר מאופציה אחת, תוכלו לפתוח למישהו את הדלת דרך אפליקציה מרחוק, תוכלו לפתוח אותה באופן מכני בשימוש במפתח חירום ותוכלו להשתמש בחיישן קרבה – או אפילו בקריאת רשתית (במנעולים מתקדמים במיוחד). טביעת אצבע היא אמנם האופציה הכי נגישה ונוחה לפתיחת הדלת, אך ברכישת מנעול חכם כדאי לשלב עוד כמה אופציות שימושיות לפתיחת הדלת.

ועכשיו, לחלק החשוב ביותר: מהם היתרונות והחסרונות של התקנת מנעול חכם בדלת הבית?

יתרונות מנעול טביעת אצבע

  • קודם כל, אבטחה. מנעול טביעת אצבע פשוט לא ייפתח לאדם חיצוני, והרבה יותר קשה לפרוץ אותו משום שמדובר במנעול חכם בלי מנגנון מכני חשוף שניתן לנסות לפרוץ. תוכלו להרגיש הרבה יותר שקטים.
  • שנית, נוחות. תחשבו רק על כמה זמן תחסכו כל יום כשלא תצטרכו יותר לשלוף את המפתח מהתיק, למצוא אותו, להכניס אותו למפתח ולזכור לנעול את הדלת בחזרה. לא תצטרכו גם להתלבט בחרדה האם נעלתם את הדלת כשיצאתם מהבית. מנעול חכם ננעל באופן אוטומטי מאחוריכם, ונפתח תוך שימוש במשאב שתמיד נמצא אתכם – טביעת האצבע שלכם. חיסכון רציני בזמן, ונוחות מקסימלית שבעתיד תתהו איך הסתדרתם בלעדיה קודם לכן.
  • התאמה למשתמשים שונים. האם חלק מבני המשפחה, או העובדים במשרד, מתקשים לזכור לקחת איתם מפתח לדלת? ילדים, קשישים או סתם אנשים שכחנים ישמחו להשתמש במנעול ביומטרי משום שהוא יסייע להם להיכנס הביתה גם כשהם שוכחים לקחת איתם את המפתח או כשהוא הולך לאיבוד.
  • התאמה למשרדים ועסקים. כשהמון אנשים צריכים להיכנס דרך אותה דלת לא מומלץ לשכפל לכולם מפתחות; הם עלולים ללכת לאיבוד או להיגנב ולגרום למערך האבטחה שלכם לעמוד בסיכון. לא מומלץ גם להשתמש בקוד לדלת, בעיקר כאשר מדובר במשרד עם חומרים חשובים בו רמת האבטחה צריכה להיות גבוהה. קודים נוטים לעבור מאדם לאדם ולא תוכלו לסמוך על כך שהדלת תיפתח רק לאנשים הנכונים. כאן מנעול טביעת אצבע נכנס לתמונה: הוא מאפשר לכם לסנן בדיוק מי נכנס לעסק שלכם ולתת הרשאה מתאימה לכל עובד. תוכלו גם לאפשר לאנשים שונים להיכנס בשעות שונות.
  • התקנה מהירה. אמנם התקנת מנעול ביומטרי צריכה להיעשות על ידי בעל מקצוע שמכיר את מבנה המנעול והדלת, אבל למרות זאת מדובר בהליך התקנה זריז ופשוט למדי, שדורש חיבור של המנגנון החשמלי ללשוניות הדלת וקיבוע של המנעול.
  • ולבסוף, עמידות. תמורת מנעול כזה תשלמו יותר – וגם תקבלו תמורה הולמת לכספכם. קשה מאוד להרוס את המנעול החכם, וודאי שלא תוכלו לגרום לו להישחק ולהישבר עקב שימוש לקוי לאורך זמן.

חסרונות

  • החיסרון הגדול ביותר של מנעול ביומטרי טמון במחיר שלו. רכישת מנעול טביעת אצבע תעלה אלפי שקלים, מחיר שלא יתאים לכל כיס ויהווה השקעה גדולה למשתמש הביתי. עם זאת, במקרים רבים הוא יחסוך כל כך הרבה טרחה וחששות עד שההשקעה בהחלט תהיה שווה את זה.
  • לא תמיד קורא טביעות האצבעות יזהה את האצבעות שלכם כמו שצריך: אם הן פצועות, מלוכלכות, רטובות, קרות או חמות מדי – הקורא לא יאשר את הכניסה שלכם. לפעמים השמש תחמם את אזור המנעול והוא יסרב להיפתח בגלל השינוי בטמפרטורה. מדובר במנגנון שאמנם נועד לשמור על בטיחותכם בזמן השימוש (כך שלא יוכלו לזייף את טביעת האצבע שלכם) – אבל הוא בהחלט מסורבל ויאט אתכם במקום לאפשר לכם כניסה חלקה ונוחה הביתה.
  • המנעול פועל על סוללות שיש צורך להחליף מדי שנה-שנתיים. לא תענוג גדול…
  • במקרים הנדירות בהן המנעול יתקלקל (לא יקרה לרוב המשתמשים) תצטרכו למצוא איפה שמתם את המנעול המכני שקיבלתם בזמן ההתקנה כדי להצליח להיכנס הביתה.
  • לא כל מנעול חכם מתאים לכל דלת, וחובה להתאים את דגם המנעול שלכם לגודל הדלת, למבנה הלשוניות שלה ולצורה שלה. התייעצו עם מנעולן מראש כדי לוודא שאתם מוציאים את סכום הכסף המשמעותי הזה על מנעול טביעת אצבע שיתאים לכם באופן מדויק ויגיע עם אחריות ארוכת טווח.

אז מה דעתכם? רוצים להשקיע ולרכוש מנעול חכם שישנה את חוויית השימוש שלכם סביב נושא אבטחת הבית? 

מוזמנים להתייעץ עם המומחים של סיקרט מערכות לפני ההחלטה, נשמח לעזור לכם למצוא את המנעול המושלם עבור דלת הבית שלכם!

5/5 - (7 votes)

שתפו את המאמר:

let's talk!

בואו נדבר

דילוג לתוכן